Fredag d.06-09-2019 Frit samvær med spil

Der var mødt 11 personer frem til møde for dem der ikke skulle med til Ærø så derfor frit samvær hvor vi var delt op i 2 hold nogle spillede æsel og andre spillede Uno bagefter var der kaffe og frit samvær.

Mandag og tirsdag +onsdag fra d.09-09-2016 tilmed onsdag d.11-09-2019 Ærø tur

Mandag den.9. mødested i Ølsteds busstoppested, det er 6 personer, deler to bilen kører vi til Svendborg kl. 12.05. færgen hedder ”Ærøfærgerne Marstal” vi kom til færgen og sejler til Ærøskøbing. Da vi kom kl. 13.20 i havn og kører vi til ”Ærø Hotel” fik tre hvert værelse.

Bagefter gik vi tur i Marstal centrum og tog ca. 2 timer, gik vi tilbage vores hotel. Kl. 19.00 gik vi restaurant ”Østersøen”, vi fik forskellige varme retter bl.a., kylling, farsbrød og m.m.

Efter aftensmad gik vi i opholdstue ved baren, kl.ca. 22.30 gik vi i seng.

Tirsdag den.10. kl. 7.00 gik vi i ”Østersøen” morgenmad, eftermorgen og mødes i reception kl. 9.00 og kører vi til Ærøskøbing og vandring i centrum og vi fandt en museum Flaske- Peters samling og gik ind og meget spændende at se masser flaskerne ind i sp. små sejlskibe m.m. Ved siden af museum ”Ærøskøbing Sygehus” før tiden fra 1910 til 2008, det er 4 afdeling, operationsborde, operationstue, blodtransfusion og laboratoriums og de tog ca. 1½ time. Også kører vi til Søby og rundt tur vi videre til Fyrtårnet i Skjoldnæs, de tre person gik ind i tårnet og tre person bliver og sidder vente i tre, tog ca. 1½ time. Efter tårnet kører vi til ”Honninghuset” i Lerby, men det var lukket, åben kun torsdag-fredag-lørdag, alligevel står af og lidt motion og der er flere fårene, det er flask figurer og flotter farver, men Egon opdager, en lille hund graver ned i jorden, kun halv krop hund. Vi kører hjem til vores Ærø Hotel og slappe af, men vi at spille kort som æslet inde Egon og Erna værelse og tog 1½ time. Gik vi til aftensmad, efter går vi til værelser og spille videre indtil kl. 22.30 og medlemmer at sige Godnat.

Onsdag den. 11. kl. 7.30 alle medlemmer til morgenmad, kl. 10.00 de tre par skal afleveret nøgler og kører vi til Ærøskøbing havn, men vi var for tidlig og holder ved reserves plads, færgen er kom kl. 10.25, vi skulle møde kl. 11.20, heldigvis vi kom ombord på færgen kl. 10.25 afsted til Svendborg.

Ankom kl. 11.18 i Svendborgs havn og kører vi hjemad, pludselig kom styrke regnvejr og skilte hver bil hjemad.

Ærø-for Livsnydere. – Årets gang på Skønne Ærø.

63.
34.
02.

Fredag d.20-09-2019 Foredrag om mund hygiejne

Der var mødt 9 personer frem til foredrag om mund hygiejne som desværre blev aflyst på af sygdom, så holdt vi frit samvær med spil Æsel, der efter var der kaffe og frit samvær.

Fredag d. 27-09-2019 fabriksbesøg hos Tagarno

IMG_0055
IMG_0056
IMG_0038

Vi var 9 medlemmer på besøg hos Tagarno hvor et af vores medlemmer arbejde det er Aleks Lind, vi mødtes kl. 11.45 ved fabrikkens parkeringsplads hvor efter vi gik ind i forhallen hvor produktions manager Kristoffer Tømmergaard bød os velkommen og så viste han os nogle modeller både gamle og de nye læseapparater som kan fås med sort og hvid tekst model JAZZ HD og nogle apparater med farver indbygget model IBIS FHD PRO, derefter viste Aleks hvor og hvad han arbejder med de modeller, der var 2 medlemmer med nedsat syn der fik lov til at prøve læse apparaterne og de var forbavset over hvor godt det var og det var vi andre også, imellem tiden var salgs koordinator Lone Bie ankommet til os og hun viste os at man kan få tastetur med store bogstaver både sort og hvid bagefter var vi oppe på kontorafdelingen hvor hun viste os et tastetur med store bogstaver der var koblet PC skræm og både Jørgen og Aila prøvede det så hun blev glad for det at hun købte er, bagefter var vi kantinen hvor vi fik lidt at drikke og lidt slik og tips, bagefter takkede formanden og medlemmer for besøget og gav dem en gave hver en flaske rødvin.